Vakit Yok Yazmaya

Kasım 6, 2009 Yorum bırakın

Son yazimi gonderdigim tarih 23 Ekim, bugun 6 Kasim🙂 Kisacasi bloga ayiracak zamani bulamiyorum. Bu yuzden artik bloga yazmama karari aldim. Simdilik dursun bir kosede, belki ileri de yazmaya baslariz yine. Twitter ‘dan beni rahatlikla takip edebilirsiniz;

http://twitter.com/mhtrcn

Valla gunluk blog yazarlarina saygi duysun herkes. Her gun yazmak zor is…

Kategoriler:New Jersey Etiketler:,

Oha Obama Geçti

Ekim 23, 2009 Yorum bırakın

cadillac-barack-obama-presidential-limousine-img_1

Bloga yazmadığım günlerde neler olmuş bir bakalım;

  • ehliyet için 6 puanımı topladım
  • ehliyet için hala adresimi kanıtlayacak belge bulamadım
  • okula gidip, geliyoruz. aynen devam…
  • master için Stevens Instute Of Technology beni aradı. 7 Kasım ‘da davet ettiler okula
  • havalar bir soğuk, bir sıcak

sanırım hepsi bu kadar. Önemli olan aslında bunlar değil, dün yaşadıklarım🙂

Dün basketbol maçı izlemeye gidecektik. Nets ile Knicks ‘in sezona hazırlık maçı vardı. 5 gibi okuldan çıkıp, otobüs durağına yürüdüm. Otobüs gelmesi gereken zamanda malesef gelmedi. 45 dakika geç geldi. Binip Hackensack ‘e geçtim. Oradan kuzenim alıcaktı arabayla ve doğruca basket maçına gidicektik. Kuzeni Hackensack ‘te beklemeye başladım. Otobüs gibi kuzen de geç kaldı. Hatta beklediğim yere hiç gelmedi. Bana telefon edip; “polis yolu kapadı, sen yürüyerek gel buraya” diyerek adres verdi. Adresi hemen iPhone ‘a girdim baktım 2 – 3 sokak ileride. Başladım yürümeye…

Hackensack, bulunduğum yere otobüs ile yarım saat mesafede. Amerikalıların söylemesiyle sadece bir ‘Town’. Yani sizin anlayacağınız modern bir kasaba. Lyndhurst gibi sessiz sakin bir yer. New Jersey ‘de zaten her yer sakin…

Neyse biraz yürüdükten sonra polis arabalarını gördüm. Benim yürdüğüm sokağın başını kesmişler. Biraz yürüdükten sonra, sokağın karşısına geçmeden kaldırımdan devam etttim. Girdiğim sokak bomboştu. Kimse yoktu. Biraz yürüdükten sonra 2 polis sokakta durdurdu beni. “Niye durdunuz?” diye sordum, “Başkan geçicek” dedi. “Obama mı?” dedim, “Evet” diyince şok oldum🙂 “Obama mı?” derken ciddi olarak sormamıştım.

Beklerken, kaldırımında bulunduğum sokaktan Amerikan Başkanı ‘nın geçeceğini düşünmemiştim. Yani 10 metre önümden geçmezdi heralde. Sokakta polisler vardı ama, 100 metre arayla bir polis. Heralde bu sokaktan bir kaç sokak öteden geçer dememe kalmadan, escort belirdi sokağın başında. Önden bir 10 araç geçtikten sonra, 3 tane başkanlık limuzini geçti önümden. Obama ‘da onların birindeydi. Önümden Amerikan Başkanı geçti gitti… Akşam akşam, Hackensack ‘te Obama geçti önümden. Yani yazılmaya, anlatmaya değer bir hikaye dedik yazdık buraya… Hala merak ediyorum acaba hangi limuzindeydi?

p.s. Bu arada Obama yüzünden maçı kaçırdık. Gidemedik

2. Hafta

Ekim 13, 2009 1 yorum

Amerika ‘da ilk haftayı geride bıraktık ve 2. haftaya girdik. Üşengeçliğimden uzun süredir girip bloga yazamıyordum. Vakit bulmuşken karalayalım dedik bişeyler. Twitter ve Flickr yetiyor gibi ama olsun…

Kursa başladık ve aynen devam ediyoruz. Bugün dersim vardı. Sınıfta 3 kişiydik. Tayvanlı, Mısırlı ve bir Türk… Hocamızda Koreli. Ne sınıf ama =) Kursum cuma ve pazar hariç her gün var. 8 hafta sürecek ve 2. haftama bugün başladım. Zaman Türkiye ‘de ki gibi hızlı değil ağır ağır ilerliyor. Türkiye ‘de günler saat, saatler saniye gibi ilerliyordu.

Kursa her gün otobüsle gidip geliyorum. Önce Hackensack ‘e gidiyorum, oradan Paramus otobüsüne atlıyorum. 76 ve 752 numaralı hatları kullanıyorum. iPhone ‘um sayesinde otobüs kaçırma ve kaybolma gibi bir derdim yok. Google Maps ‘e gideceğim yeri giriyorum, önce beni en yakın otobüs durağına yönlendiriyor ardından bineceğim otobüsü söylüyor. Dahası kaç dakika içinde geleceğini bilgisi bile var. Sistem burada tıkır tıkır işliyor. Saniyesi saniyesine otobüs durağa geliyor. iPhone ile buradan Los Angeles ‘a bile giderim, o kadar rahat.

İngilizce konusunda endişem vardı ama artık rahatım. 5 sene önce geldiğimde ne anlayabiliyor, ne de konuşabiliyordum. Artık Amerikalıların o İngilizcesini anlayabiliyorum. Dilimde yavaş yavaş açılıyor. Kısaca herşey şimdilik iyi.

Yarın ehliyet için DMV ofisine gideceğiz. Araba almak istiyorum fakat ehliyetim olmadığı için araba alamıyorum. Bu hafta ehliyet için uğraşacağız. Sanırım ehliyet için 6 puan toplamak gerekiyor. Pasaportum 4 puan, bankada açtığım hesap kağıdım 1 puan. Etti 5 puan, listeye baktım 6. puan çıkmıyor… Gidip oraya bakıcaz. Umarım yapacak bişeyleri vardı. Şimdilik bu kadar, boş olduğumda yine karalarım…

İlk Maç Günüm

Ekim 5, 2009 2 yorum

fenerbahce+usa+logoUykum hala normale dönmedi. Akşam kendimi zorladım gec yatmak için ama saat 11 de kapandı gözlerim. Yine gün ağarmadan kalktım. Sanırım saat 6 civarıydı. Buranın 6 sı, Türkiye ‘nin öğleden sonra 1 i. Bunu fırsat bilerek arayacaklarımı aradım. Aralamalarımı Calling Card ile yaptım. 5$ lık kart ile cep telefonunu 1, ev telefonunu yaklaşık 2 saat arayabiliyorsunuz. Sevdim bu işi.

Allah ‘tan bugün sabah maçı vardı da canım sıkılmadı. Saat 9 ‘da galatasaray ‘ın maçı başladı. Keyifle izledim maçı. Ankaragücü tam 3 tane salladı. Nedir bu galatasaray ‘ın sarı ve lacivertten çektiği hala anlamış değilim! Bu iki rengi yanyana görünce salıveriyorlar kendilerini. Kısaca günüm güzel başladı.

galatasaray ‘ın maçından sonra önce kahvaltı yaptık, sonra dışarıya çıktık. Birer kahve içip, Fenerbahçe ‘nin maçını izlemeye döndük. galatasaray ‘ın yediği kadar gol attık. 4 sene boyunca Kadıköy, deplasman demeden tribün kovalayıp sonra Amerika ‘da öyle sakin sakin maç izlemek garip bir duygu. Alışıcaz artık =)

Yarın TOEFL kursum için Kaplan ‘a gidicem. Yani ilk okul günüm diyebilirim. Kayıt yaptırıcam, sonra da yolu öğrenmeye çalışıcam. Malum araba almam için önce buranın ehliyetini almam lazım. O yüzden 1 hafta otobüs ile gidip gelebilirim kursa. Benim için sorun değil, hatta aksine zevkli olur. Derler ya her şey tadında güzeldir diye aynen öyle. 1 hafta sonra da ehliyeti halledip arabamı alıcam inşAllah. Şimdi dışarı çıkıyorum. Kuzen ile dışarıda NFL maçı seyredicez. Amerikan futbol maçı yani. Görüşmek üzere….

Kategoriler:New Jersey Etiketler:, , , ,

Geldik

Ekim 3, 2009 Yorum bırakın

Jetlag dedikleri bu olsa gerek. Hala kendime gelemedim. İstanbul ‘dan DL0073 uçuş numarsı ile, saat 13:00 ‘de havalandık. Aslında 12:30 ‘da havalanmamız lazımdı, fakat uçağın kargo bölümünde uçakta olmayan birinin bagajı kaldığı için gerip döndük. Tam cinayet… 11 saatlik uçuşun ardından yere indiğimizde, saat burada 17:00 idi. İşte bütün dengeler bu noktada koptu =)

New York JFK ‘ya indi uçak. Fakat filmlerde gördüğüm JFK bu değildi benim. Ya da bunlar bizi farklı yerinde indirdi. Neyse sağlık olsun diyelim. Bu arada uçuş baya bi gerdi beni. Tam ortada oturduğum için rahat hareket edemedim. Her kalkmaya izin istemek zor. Bir yanımdaki neyse ki ingilizce anlıyordu. Diğer yanımdaki bayan malesef içler acısıydı. Uykusuzlukta her geçen saat eklenince baya bi gerildim.

Bagaj kontrolü sırasında polis aradan beni seçti, kağıdıma R ‘yi koyup kontrole gönderdi. Sonradan öğrendim ki R, Random ‘un R siymiş. Yani rastgele seçip kontrole gönderiyorlar. Herhangi bir şüphelenme yok. Kontrole gittim, 2 zenci abimiz bana baktı, elimdeki kağıda bakıp R ‘yi görünce sinirlendi. Sinirlenmesi R ‘yi koyan poliseydi. =D ‘Bu da her önüne gelene R koyuyor’ der gibi küfür bastı, beni de hiç kontrol etmeden gönderdi.

Havaalanında kuzen karşıladı. New York ‘tan New Jersey ‘e 1,5 saate gittik. Geldiğimde saati bilmiyordum. Yemek yedikten sonra biraz  TV seyredip, yatağa girdim. Şu an sabahın 6 sı ve uyku tumuyor malesef. Bugün telefon hattımı halledicem, hallettiğim de Twitter ‘dan durumlarımı paylaşırım takip edenlere. Şimdilik bu kadar yeterli, dahası için hatta kalın….

p.s. En yakın zamanda kaldığım yerin resimlerini ekliyicem

Flight Number : DL0073

Eylül 29, 2009 Yorum bırakın

2Ve sonunda pasaport elime ulaştı. 2014 yılı ekimine kadar vize vermiş Amerika. Ne yapalım, bari teşekkür edelim =) Sağolasın Obama! Fenerbahçeli diye övündüğümüz Amerika Konsolosluğu gerekeni yaptı, beklediğimden çok verdi vizeyi. 3 yıllık istemiştim halbuki…

Bugün rezervasyonu bitecek olan biletimi de onaylattım. 2 ekim, saat 12:30 da Atatürk Hava Limanı ‘ndan kalkıyor uçağım. Delta Airlines ile uçacağım. New York, JFK gözüküyor varış havalimanı. Tom Hanks ‘in en sevdiğim filmlerinden birine ev sahipliği yaptı bu havalimanı. Bir çoğunuz Tom Hanks ‘in ‘The Terminal‘ filmini hatırlar. Eğer izlemediyseniz şiddetle öneririm. Bu arada hala Amerika ‘ya gittiğimin farkında değilim. Heyecan SIFIR…

İstanbul ‘da kaldı 2 günüm. Yarını Kocaeli ‘ye ayırdım. Gidip kalan bir kaç işimi halledicem. Perşembe günümü de, tribünde omuzomuza 4 senemi geçirdiğim dostlarıma ayırdım. Taksimde olucam perşembe günü. Mis10 ‘da Fenerbahçe ‘nin maçını izliyicez. Gelmek isteyen varsa buyursun gelsin…

Kategoriler:İstanbul Etiketler:, , , , , ,

“İyi yolculuklar”

Eylül 28, 2009 Yorum bırakın

Amerika ‘dan vize almak gerçekten zor işmiş. Saat 08:30 ‘a verilen randevuya yetişmek için erkenden çıktım yola. İyiki de erkenden çıkmışım. Daha ilk kontrolde bir evrağımda sorun çıktı. Dijital ortamda doldurulması gereken DS-156 formumun en arka sayfasındaki barkod silik çıkmış. Konsolosluğun hemen karşısında bu işlerle uğraşan yerler var. Birine girip formun yeniden çıktısını aldırdım. Ücret 10 Lira. İyi iş valla… Mecburen bir daha konsolosluğa girdik. Aynı güvenlik aramalarından geçtik. Havalimanı girişinden farkı yok, kemere kadar çıkardık.

Bütün prosedürleri hallettikten sonra mülakat için beklemeye koyulduk. Mülakatın yapılacağı vize ofisine gidince baya bi şaşırdım. Girişte Fenerbahçe bayrağı, flaması ve posteri asılıydı. Duvarda R.Carlos ‘un resmi vardı. Valla ne yalan söylüyüm görünce onları heyecanım yatıştı =) Bi yarım saat bekledikten sonra nihayet sıra geldi. İlk sorusu daha önce yaptığım Amerika ziyaretim oldu. Nereye gittiğimi sordu, okul evraklarımı istedi, babamın işi ile ilgili sorular sordu ve ardından; “isteğiniz onaylanmıştır, iyi yolculuklar” dedi. Hemen verdiği kağıt ile UPS ‘e gidip adresimi verdim. Sanırım 2 gün içine pasaportum, henüz kaç yıllık olduğu belli olmayan Amerika vizesi ile birlikte elimde olacak.  Sonuç olarak bu cuma uçuyorum… Elveda İstanbul!

Kategoriler:İstanbul Etiketler:,